Saturday, January 1, 2011

Segalanya bermula dari sini....



Piala Suzuki AFF 2010 Malaysia VS Indonesia...
tahniah buat Harimau Muda Malaysia...


Ni la pasukan Harimau Muda kita tu..tp pls...JANGAN tnya nama-nama dorang..sbb aku cume kenal Khairul Fahmi je..tu pun sbb kecoh dia penjaga gol terbaik...

ok la, berbalik pada cerita sebenar...aku sebenarnya tak minat pun dgn FOOTBALL ni..nak di jadikan cerita 28 Dec 2010 yang lepas adik aku plan nak g tgk bola kat skrin besar dgn kawan-kawan dia yang merangkap kawan aku jugak la..then dia ajak jugak sorg yg aku tak kenal...slalu dgr crite je pasal mamat ni...malas nak g sebenarnya sbb kena berkejar ke sana sini...
hr yang sama jugak dapat berita atuk saudara masuk wad kat SJMC...so, sebagai cucu saudara yang bertanggungjawa kena la g melawat...[hehe...mcm la bertanggungjawab sgt..]
g kejap je..melawat atuk jap then tinggal kan mak kat sana utk mak borak2 dgn mak cik dan nenek saudara...aku dgn adik hilang tah kemana...
[mak tau actually kami g tgk bola kat skrin besar...]

lokasi : Medan Selera Sebelah Jalan Nak masuk Kesas Highway..[aku tak tau la nama kedai tu]

masa aku dgn adik smp Shima dgn Akie dah lama smp..mmg bising la mulut dua2 sbb kami lambat...aku yang mmg tak de mood nak tgk bola just diam je...nak join dorg borak pun asyik kena pangkah membuatkan aku jd malas...

adik lak terus dgn hp aku msg ajak kwn dia lagi sorg dtg..[sbb hp dia xde kredit masa tu..]
bola dah mula dan meja kami dah mcm nak roboh dorg keje kan...ada je cite yg aku tak le nak celah...kononnya aku tak tau pape la..so better aku diam dan ngada bola je...[tak paham pun sgt pasal FOOTBALL tau sal NETBALL je..hehe]


then dalam 10 minit pas bola mula dtg la sorg mamat ni dgn bj SUPERMAN biru dia..muka blur abis...tok sah ckp la...dia lak g duduk betul2 belakang aku..ingat kan duk depan ke sebelah bole lah gak nak borak ke pandang muka..dah duk blakang tak nmpk la muka tu sgt..
[ dia duk belakang aku pun sbb nak tgk bola...hehe]

kami order mcm2 utk tgk bola tu...antaranya rojak dan otak-otak...[pasal byr jgn ckp la, konon nya kongsi, last aku yg kena lebih...ingat gaji aku besar sgt ke???]

mmg masa tu aku dgn mamat belakang aku tak becakap la kan..nak borak apa pun tak tau..yg pasti kami ada berebut rojak buah..tu je...hehe
[eh lupa lak nak kenalkan nama dia Mohd Azhar Bin Jaafar..Panggil Zaha a.k.a Ude..]

dah la panjang sgt ni..dah penat..
blk tu aku kena g amik mak sorang naik kete kat Sg Way...
Shima blk AKie anta..
Adik aku lak, gedik naik motor dgn Zaha...
[bukan jeles time tu...tp geram sbb aku dah dekat 10 minit tgu kat tepi jalan dorang tak gerak2 lagi...boleh dorang bincang tah apa tah, konon nak g minum...]
pas amik mak aku, mak, adik dgn Zaha g minum kat kedai Bapok...

p/s: nak kenal siapa Zaha tu???nanti aku kenal kan...so far cukup la tau nama je..hehe

No comments:

Post a Comment